Järjestöjen Kouvola, UUTISKIRJE 14.11.2022

14.11.2022

HUOM! Koko uutiskrje luettavissa tästä linkistä:

Jos uutiskirje ei näy oikein, klikkaa tästä »

kouvola.fi »

UUTISKIRJE 14.11.2022

Tervetuloa Valovoimaisen vapaaehtoisen juhlaan ja Kiitosgaalaan 15.11.2022 klo 18 - 19.30

Tulettehan järjestöjen juhlaan Kuusankoskitaloon tiistaina 15.11. klo 18 alkaen. Kaupungin liikunta- ja kulttuurilautakunta nimeää Valovoimaisen vapaaehtoisen ja yhdistykset kiittävät jäseniään Kiitosgaalassa.

Ohjelmassa on kiitosten lisäksi perinteiseen tapaan Kuusankosken teatterin esitys, lisäksi kuullaan Henna Hovin järjestöpuheenvuoro ja paneeli järjestötyön merkityksestä.

Tervetuloa Kouvolan järjestöjen ja päättäjien keskustelun 17.11.2022 klo 17 - 18.30

Kouvolan järjestöt ja päättäjät keskustelevat yhdistysten roolista kouvolalaisten hyvinvoinnissa. Yhdessä pohditaan onnistumisen edellytyksiä sekä kaupungin ja järjestöjen yhteistyön muotoja. Mukaan on tähän mennessä ilmoittautunut neljä puoluetta.

Aluksi kuullaan yhdistysten onnistumisista ja onnistumisen edellytyksistä. Yhdistykset ovat laatineet kysymyksiä keskustelun perustaksi:

1. Millaista tietoa päättäjät haluavat vapaaehtoistoiminnasta?

2. Mikä olisi tehokas tapa jakaa tietoa päättäjien ja järjestöjen kesken?

3. Mitä kuntalaisten hyvinvoinnista puuttuisi, jos yhdistyksiä ja vapaaehtoistoimintaa ei olisi?

4. Miten voitaisiin tehdä yhteistyötä yritysten, kaupungin ja järjestöjen kesken hyvinvoinnin edistämiseksi? Esimerkkinä kuullaan Ehyt ry:n puheenvuoro päihteettömyyden tukemisesta.

Keskustelu pidetään Kohtaamispaikka  Pointissa liikekeskus Hansassa. Osallistua voi myös Teams-yhteydellä. Ilmoittautuminen: Anne Eriksson, puh. 020 615 8492 tai anne.eriksson@kouvola.fi.

Kouvolan järjestöfoorumi

Kahvilla aloitetaan klo 17.30.

Kouvolan kaupunki ja Voimarinki

Kommentoi joukkoliikenteen reitti- ja linjastouudistusta

Webropol-kyselyyn voivat vastata kaikki kuntalaiset sekä nykyiset ja tulevat joukkoliikenteen käyttäjät.

Tavoitteena on saada joukkoliikenne palvelemaan tehokkaammin koulu- ja työmatkoilla sekä vapaa-ajan harrastuksiin kulkemisessa mm. edistämällä mahdollisuutta vähentää yksityisautoilua ja hiilidioksidipäästöjä sekä lisätä arkiliikuntaa.

Suunnitelmaa jatkotyöstetään, kun kommentointiaika on päättynyt 20.11.2022.