HELMI-kisat 2015

Miikka poimii
Josko nyt
ja viimeinkin :)
Kiitos kaikille osallistujille ja talkoo väelle!
Haalilta

Tiedote 23.2.2015

KOUVOLAN SULKAPALLOSEURA ry TIEDOTE

23.2.2015

HELMI-kisat 20-vuotta!

KouSS:n järjestämät sulkapallon 20-vuotis juhlakisat saatiin viikonloppuna pelattua Haanojan Haalilla ja Lyseon liikuntahallilla. Kisoissa taisteltiin kymmenissä luokissa HELMI-kisojen ”herruudesta” niin aikuisten kuin junioreiden luokissa. Mukana oli pallontappajia myös Venäjältä kolmesta seurasta. Nuorimmat pelaajat taistelivat Lyseolla n.80 ottelussa ja ratkoivat junioriluokkien paremmmuudet kahdeksassa luokassa. Kymenlaaksolaisia junioreita oli mukana useissa luokissa.

Haalilla pelattiin yleistenluokkien mestaruuksista. KouSS oma poika Iiro Nokkala oli rankattu miesten A-luokan ykköseksi. Iiro lunasti finaalipaikan iskemällä voitot ensin Teppo Smolander VIPSU (21-17, 21-18), 2-kierros Mikko Nieminen NaMi (22-20, 21-17), semifinaalissa kaatui Sami Parikka ESB (21-11, 21-11) ja finaalissa Iiro sai vastaansa HELMI-kisojen mestaruuden kolmena aikaisempana vuonna vieneen Miikka Väisäsen SaSu. Finaalista muodostui hyvätasoinen, Miikka oli ensimmäisessä erässä rauhallinen ja varma pallot pysyivät hyvin rajojen sisällä. Iirosta huokui pientä epävarmuutta erän puolestavälistä ja Miikka ei antanut anteeksi sitä vaan vei erän selvin numeroin 21-12. Toinen erä oli alusta erittäin tasainen tilanteeseen 13-13 sitten Miikka vei seuraavat 6 palloa ja oltiin tilanteessa 19-13, HELMI-kisojen neljäs mestaruus oli kahden pallon päässä. Nyt Iiron oli muutettava taktiikkaa ja muutama pitkäpallo tuotti tulosta, jonka jälkeen oltiinkin tasatilanteessa 19-19 kovan kannustuksen johdattamana Iiro vei vielä 2 ratkaisevaa palloa ja erän 21-19. Kolmas erä alkoi Iiron viedessä kolme ensimmäistä palloa, erä eteni tasaisesti puoleenväliin jonka jälkeen Iiro vei neljä palloa ja oltiin tilanteessa 19-15 ja Iiron kovimmat huutojoukot olettivat pelin olleen jo varmasti taskussa. Mutta kuinka kävikään Miikka taisteli hyökäävästi ja tasoitti ottelun 19-19 ja voitto oli molempien käsissä. Kaksi viimeistä palloa Iiro vei sitten kohtalaisen helposti ja otti haluamansa HELMI-kisojen A-luokan mestaruuden tuulettaen.

KouSS:lle tuli mestaruuksia muissakin luokissa. Miesten nelinpelin B-luokassa Jani Huhta KouSS-Tero Mäkelä SuSi sai vastaansa KouSS:n parin Toni Malinen-Hannu Sirviö, ottelu meni Janille ja Terolle pistein 21-15, 21-14. Miesten nelinpelin C-luokan finaalissa oli vastakkain KouSS:n Tuomas Mattila-Hannu Nokkala ja jo toiseen nelinpelin finaaliin yltäneet Toni Malinen-Hannu Sirviö. Voiton vei myös pesäpalloa paukuttanut Tuomas Mattila tukenaan Hannu Nokkala pistein 21-14, 21-15.

Juhlakisojen osallistujilta tuli pääosin hyvää palautetta ja moni pelaaja ilmoitti tulevansa mielellään taas Kouvolaan. Järjestäjien puolelta on iso ja kovaurakka saatu päätökseen. Kouvolan Sulkapalloseura kiittää kaikkia talkoo ja muita tukijoita tapahtuman mahdollistamisesta.

Seuran puolesta

Kilpailuidenjohtaja Hannu Nokkala ja Keijo Lyytikäinen.

LYSEON TULOKSET!

HAALIN TULOKSET!