Junioreiden EM perjantain komentit

28.3.2015

Junioreiden EM-kisat suomalaisten osalta alkaneet

Junioreiden EM-kisat alle 19-vuotiaille käydään Puolassa, Lubinissa 26.3.-4.4.2015. Kisat alkoivat joukkuekisalla torstaina (26.-30.3.), josta seuraa maanantaina 30.3. alkava yksilökisa (30.3.-4.4.). Suomalaisten osalta joukkuekisa alkoi tänään perjantaina. Ensimmäisenä vastaan tuli Kreikka, joka kaatui otteluvoiton kirkkaasti 5-0! Katso tästä kaikkien otteluiden tulokset (Suomi-Kreikka).

Joukkueen valmentaja Anu Nieminen kommentoi ensimmäisiä otteluita Puolasta: "Voitettiin Kreikka 5-0. Koko joukkue pelasi hyvin, parissa matsissa piti vähän totutella olosuhteisiin. Iltapäivällä vastus kovenee huomattavasti kun vastaan tulee Sveitsi."

Myös Kreikkaa vastaan kaksinpelissä pelannut Valtteri Nieminen oli tyytyväinen: "Varma olo kentällä, hyökkäys toimi hyvin. Seuraavaksi paljon kovempi vastus, siinä pitää olla valmiina ja pelata hyvin mutta kun vähän prässää päälle niin eiköhän se tuu kotiin."

Suomi kohtasi illalla perjantaina Sveitsin. Sveitsi kaatui 4-1. Arttu Mähönen kommentoi omia ja joukkueen tämän päivän esityksiä: "Ihan hyvä tsemppi koko joukkueella, hyvä henki. Mahtavat kannustusjoukot. Tyytyväinen kun olen kaikki pelit voittanut tähän mennessä. Hyvin on mennyt tähän asti joukkueella ja itselläni." Huomenna on vastassa Viro klo 11 (Suomen aikaan) ja matsia lähdetään tietenkin voittamaan jotta päästään illalla pelaamaan Hollantia vastaan ryhmävoitosta.

Lauantaina käytävä turnaus Viroa vastaan käydään TV2-kentällä ja se alkaa klo 11.00 Suomen aikaan.