Sulkapallon lajiesittely koululaisille Kuusankoskella

18.4.2016

Sulkapallon lajiesittely koululaisille Kuusankoskella

Sulkapallo oli mukana Naukion koululaisten lajiesittelypäivässä!

Kouvolan Sulkapalloseura piti Naukion koululaisille lajiesittelyn sulkapallosta huhtikuun alussa. Tässä KouSS:ilaiset, yksi opettajista ja muutama oppilas kertovat miten tunti sujui.

Sulkapalloa lajiesittelynä

Koulun aktiivinen opettaja Satu, otti jo syksyllä yhteyttä, josko KouSS:sta löytyisi haluja ja kiinnostuneita tulemaan mukaan keväällä Naukion koululaisille järjestettävään lajiesittelyyn Kuusankosken urheilutalolle.  Kevättä kohti mentäessä vaihdettiin useita sähköpostiviestejä siitä, että kuinka, missä ja milloin. Viimein päivä lyötiin lukkoon ja 6.4. oli seurasta kolme valmentajaa mailojen ja pallojen kanssa liikkeellä. Homma lähti hoitumaan siltä seisomalta eli paikalle ilmaantui reilut 60:n oppilasta sekä opettajat.

Oppilaat jaettiin kolmeen ryhmään ja he kiersivät kolmella tutustumispostilla kokeilemassa eri lajeja; sulista, golfia ja sählyä. Lajin saloja ei käyty läpi, vaan pyrittiin, että jokainen pääsee kokeilemaan ja lyömään palloa. Suurin osa oppilaista kertoi, että ovat joskus kokeilleet sulkapalloa ja tällä kertaa kokeiltiin niin ilmapalloilla kun sulkapalloillakin. Tärkeintä oli, että jokaiselle jäisi hyvä mieli ja olisi hauskaa eri lajien parissa.

Alla opettajan ja muutaman oppilaan mietteitä päivästä:

”Naukion yhtenäiskoulun alaluokilla on perinteisesti keväällä ollut eri liikuntalajeihin tutustumista. Tänä keväänä saimme vieraaksemme myös Kouvolan sulkapalloseuran. Oppilaat saivat tietoa sulkapallosta ja innostuivat selkeästi lajista. Saimme lahjoituksena (Sulkapalloliitosta) myös mailoja ja palloja. Sulkapalloinnostus on näkynyt niin, että liikunnan opettajilta on kysytty, koska pelataan taas sulkapalloa. Oppilaiden piti kirjoittaa päivästä ”lehtijuttu”. Ohessa on kahden oppilaan kirjoittamat juttu.”
Opettaja Satu

”Sulkapallo oli kivaa. Se on helppo laji ja on hyvin yksinkertainen ja halpa harrastus. Harjoitukset menivät nopeasti. Opettaja selitti hyvin mitä piti tehdä. Aion harjoitella paljon ja pyrkiä pelaamaan muita vastaan. Aion myös opettaa jotakuta. Siinä onnistuu kaikki, jos ei onnistu ekan treenin ajan, niin täytyy pelata lisää. Pelaan sitä myös vapaa-ajalla.”
Rami

”Sulkapallo oli hauskaa! Me harjoiteltiin sulkapallon kuljettamista mailan päällä ja ilmapallon kuljettamista mailan päällä. Sitten me saatiin parin kanssa syötellä vähän aikaa. Muutaman kerran me saimme onnistumaan jopa kymmenen kertaa putkeen. Parin kanssa ja yhdessä sulkapallo on hauskaa! Aikaa oli juuri sopivasti!”
Pinja

Kuvat: KouSS