JÄSENPOSTI 7/2016 Sulkapalloliitosta!

4.8.2016

Tervehdys sulkisväki!

Mukavaa elokuun alkua kaikille! Kausi 2016-2017 on alkanut ja sen kunniaksi olemme saaneet myös uuden tavan kilpailuilmoittautumisiin, josta lisää tässä viestissä. Tässä jäsenpostissa on tärkeää asiaa myös mm: Sulkapallon avoimista ovista 2016, uudesta strategiasta ja tulevasta Sulkapallolehdestä.

Ja Rion Olympialaisetkin alkavat! Luvassa on siis näkyvyyttä lajillemme ja paljon potentiaalisia uusia harrastajia saattaa löytää lajin pariin. Viestissä on paljon tärkeää tietoa kaikille laji-ihmisille, joten rullaahan viesti loppuun asti!

Jäsenposti jaetaan noin 150:lle seurojen nimeämälle yhteyshenkilölle ja pyydämme, että tämän postin saajat jakavat tietoa edelleen seuran kanavissa, jotta se tavoittaisi mahdollisimman monta lajin aktiivia.

Rion olympialaiset alkavat!

Rion Olympialaiset alkavat virallisesti huomenna 5.8. avajaisilla. Sulkapallon osalta aletaan kilpailemaan torstaina 11. päivä ja Nanna Vainio pääsee tositoimiin heti torstaina, kun vastaan asettuu maailmanmestari Carolina Marin (ESP).

Vainion avausottelun alkamisajankohdaksi on ilmoitettu klo 17.55 Suomen aikaan, mutta aikataulu on tiukka ja uskommekin, että ottelu tulee myöhästymään. Ottelu Line Kjaersfeldtiä vastaan on 12.8. klo 21.30 Suomen aikaan.

Yle tulee näyttämään Nannan ottelut, mutta tarkempi kanava tulee vielä vahvistumaan. Siitä ilmoitamme pian. Seuraa meitä Facebookissa ja käy lukemassa sivua: ,
Pidetään tunnelmaa yllä kotikatsomoissa ja kannustetaan Nannaa!

Uusi tapa kilpailuilmoittautumisiin

Tournamentsoftware
(TSW) laajeni 1.7. alkaen käytettäväksi myös kilpailuilmoittautumisiin ja rankinglaskentaan.
Huomioithan, että ESB:n Juniorikisan ilmoittautuminen on umpeutumassa 8.8.2016. Välitä tieto seuran junioreille!

Kaikki pelaajat voivat nyt rekisteröityä Tournamentsoftwaren käyttäjiksi luomalla oman tilin ohjeen mukaisesti. Jokainen pelaaja ilmoittautuu kilpailuihin itse, nyt suoraan Tournamentsoftwareen.
Uuden tavan esittelyt ja kommentointi järjestetään alkukaudesta seuraavasti: 18.8. klo 17:00 alkaen VALO-talolla Pasilassa, 3.9. KaaSun kisan yhteydessä Littoisissa ja 17.9. MaSun kisan yhteydessä Ylöjärvellä – näistä lisätietoa tulevissa uutisoinneissa!

Avoimet Ovet 2016 ja Liikunnan unelmakuukausi

Kausi on alkamassa ja perinteiset syksyllä pidettävät Sulkapallon avoimet ovetkin lähestyvät. Syyskuussa vietetään valtakunnallista ”Liikunnan unelmakuukautta” ja ajattelimmekin, että avoimet ovet sopisivat syyskuuhun loistavasti.

Tule mukaan ja levitetään yhdessä lajin ilosanomaa!

Sportive tulossa – Onko hallisi mukana?

Mobiilisovellus Sportive on tulossa! Käyttäjilleen maksuton sovellus tarjoaa liikuntapaikkoja ja pelikavereita omaan sijaintiin perustuen.

Voisitteko auttaa meitä ja varmistaa, että paikallinen hallinne on mukana? Sovellus julkaistaan syyskuussa ja se tulee veloituksetta käyttöön jäsenseuroille ja sulkapallohalleille. Täältä löytyvät ohjeet hallien ilmoittautumiseen palveluun:

MiniSulkis-kouluttajakoulutus tulossa!

Tule kouluttautumaan seurasi Minisulkisosaajaksi. Järjestämme Minisulkis- kouluttajakoulutuksen Talihallissa 27.8.

SULKAPALLO-lehti 2016

Vuoden 2016 Sulkapallolehti ilmestyy Rion Olympialaisten jälkeen. Lehdestä tehdään niin paperi- kuin verkkolehtikin. Seura saa tilata lehteä maksutta lähettämällä haluamanne lehtien määrän ja osoitteen sekä nimen: sara.anttila@sulkapallo.fi

Sulkapalloliiton strategia vuosille 2017 – 2020

Strategiakausi 2012 – 2016 lähestyy loppuaan. Maailma ympärillämme on
totisesti muuttunut tuona aikana. Ja niin on muuttunut monelta osin myös suomalainen liikunta ja urheilu. On siis syytä miettiä mitä suomalaisessa sulkapallossa tulee jatkossa tehdä toisin.

Kevätliittokokouksessa seurat toivoivat, että strategiatyö aloitetaan viimekertaiseen tapaan sähköisellä kyselyllä ja näin tullaan alkusyksystä tekemään. Tästä siis lisää seuraavassa jäsenpostissa.

Sulkapalloliiton hallitus päätti pohjatiedoksi teettää harrastajien motivaatiotutkimuksen, josta toivotaan apua laajan harrastajamäärän kiinnostuksen kasvattamiseen seuratoimintaa kohtaan. Myös tästä ja sen työn avustamisesta lähestymme teitä seuraavassa jäsenpostissa.

Mukavaa elokuun alkua toivottaa koko Pasilan toimisto!