Kilpailu- ja sarjakilpailusääntöjen muutos

31.8.2016

Kilpailusääntöjen muutos liittyy Tournamentsoftwaren käyttöönotossa muuttuvaan ilmoittautumistapaan. Seuran hyväksymisvaihe jää pois ja sen sijaan seuralla on mahdollisuus sulkea pelaajan ilmoittautumismahdollisuus. Säännön muuttunut kohta 5.2. Lisäksi muutoksen vuoksi täsmennetty kohta 5.5. nelinpeliin ilmoittautumisesta.

Lue Kilpailusääntömuutokset 17.8.2016 kokonaisuudessaan. (alla tidostona)

Sarjakilpailusääntöjenmuutokset koskevat joukkue SM-kilpailuja sekä 1-divisioonaa. Otteluissa käytetään BWF:n uutta pistelaskukokeilua: erät pelataan paras viidestä -systeemillä 11-pisteeseen, jossa jatkopallot venyvät maksimissaan 15 pisteeseen.

Ruotsin ja Tanskan mallin mukaisesti ottelussa on 6 peliä: 2 miesten kaksinpeliä ja 1 kaikkia muita pelimuotoja, joten myös tasapeli tulee mahdolliseksi. Tämä perustuu miespelaajien suurempaan määrään lisenssipelaajissa. Seura saa voitosta 3 pistettä ja tasapelistä 1 pisteen. Pelaaja saa pelata uusien sääntöjen mukaisesti vain yhden pelin seuraottelussa

Lue Sarjakilpailusääntömuutokset 17.8.2016 kokonaisuudessaan.

Liitteet