Sulkapalloliiton suositukset harjoitus- ja kilpatoimintaan

6.5.2020

Suomen Sulkapalloliitto päivittää ohjeitaan harjoitus- ja kilpailutoimintaan liittyen Valtioneuvoston ja Olympiakomitean 4.5.2020 antamien ohjeistuksien pohjalta.

Seurojen valmennus- ja ohjaustoiminta voi alkaa erityisjärjestelyin 1.6.2020 alkaen.

Toivomme ja odotamme sulkapalloseuroilta vastuullisuutta yhteisen hyvinvoinnin turvaamisessa. Suosittelemme seuraamaan ja noudattamaan viranomaisten sekä Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) ja Olympiakomitean ohjeistuksia.

Sulkapalloliitto suosittelee  jäsenseurojaan toimimaan harjoitustoimintansa osalta Valtioneuvoston ja Olympiakomitean ohjeistusten mukaisesti. Kesäkuun alusta alkaen voi toimintaa järjestää 50 henkilön kokoontumisrajoitusta noudattaen. Kesäkuussa voimaan astuvien uusien rajoitusten osalta odotetaan vielä liikunnan ja urheilun yhteisiä tulkintoja.

Tämän hetkisen tiedon mukaan seuroille tärkeää kesäleiritoimintaa voi järjestää ottaen huomioon valtion ohjeistukset ja erityisjärjestelyt. Myös tässä asiassa annamme tarkemmat toimintasuositukset, kun erityisjärjestelyiden ja kokoontumisrajoitusten osalta on liikunnalla ja urheilulla yhteiset pelisäännöt.

Korostamme kaikessa toiminnassa huolellisen hygienian ja toiset huomioon ottavan käytöksen merkitystä.

Liitonalaista kilpailutoimintaa ei kevätkaudella 2020 enää järjestetä. Vuoden 2020 mestaruuskilpailuista nuorempien junioreiden kisa pyritään järjestämään syyskuussa, jos kilpaileminen silloin on mahdollista. 2020 luokkamestaruuskilpailuista neuvotellaan. Kilpailukalenteri ensi kaudelle valmistellaan syksyn osalta, mutta noudatamme viranomaisten ohjeistuksia ja tiedotamme muuttuvasta tilanteesta.