Järjestöjen Kouvola -uutiskirje 9/2021

10.9.2021

Jos uutiskirje ei näy oikein, klikkaa tästä »

kouvola.fi »

UUTISKIRJE  | 09.09.2021

Lue yhteiset päihdelinjaukset tästä...

Päihteettömyys alle 18-vuotiaiden harrastustoiminnassa

Järjestö- ja seuratoiminta ovat merkittävässä roolissa lasten ja nuorten hyvinvoinnin ja terveellisen kasvun turvaajina. Myös päihteettömyyden edistäminen tulee ottaa huomioon. Esimerkillä ja yhteistyöllä on valtava voima nuoren tehdessä valintoja.
Kouvolassa on toteutettu vuodesta 2019 asti Menesty nuuskatta -yhteistyötä, joka on tuottanut seuroille mm. yhteiset päihdelinjaukset. Kouvolassa yhteistyötä ovat luotsanneet urheiluseuroista KooKoo, Kouvolan Jalkapallo KJP,  Kouvolan Pallonlyöjät, Kouvot, PoKLi, Sudet Salibandy ja Sudet Jalkapallo, kaupungilta ehkäisevä päihdetyö, nuorisopalvelut ja liikuntapalvelut sekä järjestöistä EHYT ry ja Kymenlaakson Liikunta ry.

Jatkossa Kouvolan kaupungissa halutaan saada yhteiset päihdelinjaukset käyttöön koko kaupungin alle 18-vuotiaiden harrastustoiminnoissa.

Mikäli todetaan alle 18-vuotiaan harrastajan seuratoiminnan aikana käyttäneen, ostaneen, myyneen tai pitäneensä hallussa päihteitä kuten tupakkaa, nuuskaa, alkoholia tai huumausaineita, toimitaan yhteisten päihdelinjausten mukaisesti.

Lisätietoja:
ehkäisevän päihde- ja mielenterveystyön koordinaattori Laura Sillanpää