Järjestöjen Kouvola, UUTISKIRJE 21.3.2022

22.3.2022

Jos uutiskirje ei näy oikein, klikkaa tästä »

kouvola.fi »

Tälläkin viikolla vahvistamme yhdenvertaisuutta

Yhdenvertaisuuden ja rasisminvastaisen elämisen tavoitteet ovat yhä tärkeämpiä. Ukrainalaisten hädän lisäksi lähellä ja kaukana on paljon tuen tarvetta. Aloitetaan vaikkapa lähiympäristöstä, muun muassa ystävällinen hymy naapurille on yhdenvertaisuutta.

Hyvää ja toimeliasta rasisminvastaista viikkoa 21. - 27.3.2022.

Vuoden 2022 yleishyödyllisille järjestöille ja yhteisöille myönnettävät avustukset ovat haettavina!

Kulttuurin-, liikunnan-, nuorison-, sosiaali- ja terveysalan ml. eläkeläisjärjestöt sekä kylien, että kaupunginhallituksen toiminta-avustukset haettavissa 31.3.2022 klo 15:een mennessä.

Kehittämisrahoitus maaseudun haasteellisten alueiden elinvoimaisuutta ja asukkaiden hyvinvointia edistäviin hankkeisiin (entisen Anjalankosken, Kuusankosken ja Kouvolan alueille) 29.4.2022 mennessä.

Liikuntajärjestöjen tilavuokra-avustukset kevätkaudelta 31.3.2022 klo 15:een mennessä.

Kulttuurin kohdeavustukset vuoden 2022 tapahtumiin käsittellään maaliskuun (23.3), toukokuun (11.5), syyskuun ja marraskuun liikunta- ja kulttuurilautakunnan kokouksissa (syys- ja marraskuun kokouspäivät ilmoitetaan myöhemmin). Hakemus on jätettävä noin kuukautta ennen sitä kokousta, jossa se halutaan käsiteltävän. Toukokuun kokouksessa käsiteltävät hakemukset tulee jättää 22.4.2022 mennessä.

Hakemukset liitteineen tulee olla perillä kirjaamossa määräpäivänä klo 15.00:een mennessä. Hakemukset pyydetään toimittamaan ensisijaisesti sähköisesti osoitteeseen kirjaamo(at)kouvola.fi. Ne voi myös määräajat huomioiden lähettää postitse osoitteella Kouvolan kaupunki, Kirjaamo, PL 85, 45101 Kouvola tai jättää kaupungintalon info-pisteeseen, Torikatu 10, G-ovi (avoinna arkisin klo 7.45-15.00).

Lisätietoja kaupungin avustuksista ja hakulomakkeet

Pohjois-Kymen Kasvu ry laatii kevään 2022 aikana

paikallisen kehittämisstrategian 2023-2027

Strategia vaikuttaa suoraan siihen, millaisia hankkeita rahoitamme vuonna 2023 alkavalla uudella rahoituskaudella, joten vaikuttamisen paikka on NYT!

Strategian sisältöä työstetään avoimissa etätyöpajoissa, joita järjestetään vielä kaksi:

ti 22.3.2022 klo 9-11 ja 17:30-19:30, teemana matkailu

ke 23.3.2022 klo 9-11 ja 17:30-19:30, teemana yhteisöllisyys

Päivän työpajat ovat samansisältöisiä.

Ilmoittaudu mukaan työpajoihin tästä linkistä. Työpajat järjestetään Teamsilla ja kokouslinkki lähetetään ilmoittautuneille.

Voit seurata strategiatyön etenemistä ja antaa meille myös vapaamuotoista palautetta.

Ystävällisin terveisin Pohjois-Kymen Kasvu

Tossut ja tassut liikkeelle!

Kouvola on mukana Ikäinstituutin koordinoimassa Tossut ja tassut liikkeelle -hankkeessa (2022–2024), jossa kehitetään uudenlaisia vapaaehtoisuuden muotoja iäkkäiden ulkoilun tukemiseksi. Ikäinstituutti on kolmannella sektorilla toimiva asiantuntijaorganisaatio, joka edistää hyvää vanhuutta mm. liikunnan ja ulkoilun keinoin.
Hankkeessa kehitetään kahdenlaista vapaaehtoistoimintaa iäkkäiden ulkoilun edistämiseksi:

1.    Vapaaehtoisrinki iäkkäiden ulkoiluun, jossa vastuu ulkoilussa auttamisesta jakautuu useamman vapaaehtoisen kesken. Vapaaehtoiset voivat myös perustaa kävelyryhmän omalle lähialueelleen.
2.    Koiraulkoilukaveritoiminta: Vapaaehtoinen koirineen käy hakemassa lähiympäristössään asuvan iäkkään mukaan kävelylenkille.

Kartoitamme, millaista iäkkäille suunnattua ulkoilutoimintaa jo nyt Kouvolassa järjestetään ja samalla kutsumme iäkkäiden ulkoilun edistämisen tärkeäksi kokevia tahoja mukaan yhteistyöhön tässä uudessa hankkeessa. Tieto on jatkosuunnittelun kannalta tärkeää, joten vastaathan tähän lyhyeen kyselyyn tiistaihin 29.3.2022 mennessä.

Kyselyyn pääset vastaamaan tästä

Lisätietoja: liikuntakoordinaattori Marika Peltonen, marika.peltonen(at)kouvola.fi, puh. 020 615 8436 tai osallisuuskoordinaattori Anne Eriksson, anne.eriksson(at)kouvola.fi, puh. 020 615 8492

Kouvolan kaupunki
Yhteisöpalvelut