Järjestöjen Kouvola, UUTISKIRJE 29.05.2022

31.5.2022

Jos uutiskirje ei näy oikein, klikkaa tästä »

kouvola.fi »

UUTISKIRJE | 29.05.2022

VertaisVeturi-koulutus elokuussa 2022

Kiinnostaako sinua kouluttautua vertaisohjaajaksi?

Kouvolan kaupunki / liikkumaan aktivointi järjestää VertaisVeturi-koulutuksen. Koulutus perustuu Ikäinstituutin koordinoimaan VoiTas-koulutusohjelmaan. Koulutus on kaikille avoin eikä vaadi kokemusta ohjaamisesta eikä sitoutumista ohjaamiseen. VertaisVeturi on hyvä tilaisuus järjestöille, seuroille ja yhdistyksille kouluttaa jäseniä liikunnan vertaisohjaajaksi.

Koulutuksessa saat perustietoa ikäihmisten liikunnasta, voima- ja tasapainoharjoittelusta ja liikunnan ohjaamisesta kohderyhmille. Kokonaisuus käsittää neljä kokoontumiskertaa sisältäen teoria- ja käytännön tunteja sekä etätehtäviä, jotka käydään yhdessä läpi. Koulutus kestää 20 tuntia, se on maksuton ja sisältää materiaalit.

Koulutuspaikat: Kouvolan jäähalli (Topinkuja 1) ja Lyseon lukion palloiluhalli (Palomäenkatu 31)

Koulutuspäivät: 9.–10.8. ja 24.–25.8. Ilmoittautuminen: 21.6.2022 mennessä.

Ilmoittautuminen ja lisätiedot:

VoiTas- kouluttaja/ liikunnanohjaaja Sami Lampila

p. 020 615 7081, sami.lampila(at)kouvola.fi

Voisiko järjestöstänne saada vapaaehtoisen?

Kouvolan kaupunki on hyväksynyt vapaaehtoistoiminnan mallin, jossa rakennetaan verkosto ihmisten auttamiseksi ja vapaaehtoisten tukemiseksi vapaaehtoistoiminnassa.

Eri puolilla Kouvolaa tarvitaan ihmisiä säännöllisesti tai kertaluonteisesti ihmisten kaveriksi tilaisuuksiin, ulkoiluun ja esimerkiksi lääkärikäynnille. Myös juttukaverista ja kotiavun antajista on pulaa. Yksi tärkeä avun muoto voisi olla vapaaehtoistoimijoiden tukeminen.

Ottakaa yhteyttä, suunnitellaan arjen tärkeitä vapaaehtoistekoja.

Anne Eriksson, yhteisötyö puh. 020 615 8492 tai anne.eriksson(at)kouvola.fi

Missä järjestönne kokoontuu?

Keräämme edelleen tietoja järjestöjen käyttämistä kaupungin tiloista. Tarkoitus on luoda tiedosto kaupungin paikoista, joissa yhdistykset kokoontuvat säännöllisesti.

Tiedot auttavat selvittämään tilojen käyttöä ja  ylläpitotarpeita. Vastaattehan sähköpostilla osoitteeseen yhteisotyo(at)kouvola.fi:

1. järjestön nimi + yhteyshenkilö

2. käytetty tila + sen osoite

3. tilan puutteet ja ansiot.

Lisätiedot: Anne Eriksson