Ohjeita harjoitusvuoroille 29.12.2021!

29.12.2021

HUOM! Ohjeistuksen lähettäjä, Turvallisuuspäällikkö Johanna Franzén.

Harjoituksiin liittyvät ohjeet 29.12.2021.

Suosittelemme seuraavia toimenpiteitä kaikissa harjoituksissa (sekä aikuisten että lasten).

• Ryhmäharrastuksissa suositellaan joulutauon jatkamista 10.1.2021 asti.
  • Harjoituksiin saa osallistua vain täysin terveenä ja oireettomana. Mikäli on ohjeistettu oirevointiseurantaan, ei tule sinä aikana osallistua harjoituksiin.
  • Harjoituksissa suositellaan erittäin vahvasti maskin käyttöä 12 vuotta täyttäneille aina kun se on mahdollista, eli esimerkiksi valmentaessa, pukuhuonetiloissa ja käytävillä liikuttaessa.
  • Maskia on käytettävä liikuntaan tai urheiluun sekä niiden seuraamiseen käytettävissä tiloissa (vähintään yleisissä tiloissa ja pukeutumistiloissa).
  • (Harjoituksia seuraaville huoltajille suositellaan vahvasti maskin käyttöä koko ajan sisätiloissa. Huoltajat voivat tulla seuraamaan harjoituksia vain, mikäli se onnistuu väljästi. Ahtaisiin tiloihin ei tule ottaa huoltajia seuraamaan harjoituksia.)
  • Eri harrastusryhmien välisiä kontakteja esimerkiksi pukuhuoneissa tulee välttää. Harjoitukset tulee porrastaa siten, että pukuhuoneissa on riittävän väljää ja esimerkiksi kahden eri joukkueen väkeä ei ole yhtä aikaa ahtaasti samassa pukuhuoneessa.
  • Aina ennen ja jälkeen harjoitusta suositellaan käsien pesua tai desinfiointia käsidesillä huolellisesti. Lasten kohdalla suositellaan, että tämä tapahtuu ohjatusti esimerkiksi valmentajien toimesta.

Terveisin
    Turvallisuuspäällikkö Johanna Franzén

HUOM! 29.11.2021

- Edelleen harrastuksiin tullaan vain terveenä.

- Käsien pesu tai desinfiointi ennen ja jälkeen harjoituksen.

Ryhmäharrastustoiminta

• Alle 12-vuotiaiden ryhmäharrastuksia ei rajoiteta.
  • Vahva maskisuositus on voimassa 12 vuotta täyttäneiden ryhmäharrastuksissa.
  • Urheilusuorituksen aikana maskia ei tarvitse käyttää.
  • Turvavälien noudattamista suositellaan myös harrastuksissa aina kun se on toiminnan kannalta mahdollista, erityisesti sisätiloissa.
  • Yleisön osalta tulee noudattaa aluehallintoviraston antamia määräyksiä kokoontumisrajoituksista sekä muita yleisötilaisuuksiin liittyviä ohjeita.